diumenge, 29 de juliol del 2012

Descans

Crec que mai havia fet una neteja tant a consciència com la d'aquesta setmana.
Els records, totes aquelles coses que guardes un dia pensant que necessitaràs, i no. I totes aquelles que guardes com a records, no saps ben bé perquè, i en realitat saps que no et fan falta records de certs moments.
Un exercici que he fet aquests dies és precisament aquest, adonar-me de perquè guardava tantes coses, petites, amb molt de significat, però el perquè no el tenia clar.
No és més que lligams al passat.
Que si un dia tinc fills els hi pugui fer gràcia no em sembla una raó com per recordar Diógenes.
I que si un dia perdo la memòria poder restablir-la amb coses absurdes, tampoc em sembla cap raó, tenint en compte el que significa guardar les coses tants anys com fins que arribi a perdre la memòria, si arribo.

El que si que he decidit guardar son les publicacions als diaris, algunes, crítiques d'exposicions i altres que sé que el dia que em faltin els pares, si no tinc, trobaré a faltar.
Segurament ho podré aconseguir en hemeroteques, però si no recordo les dates ara, no ho faré d'aquí 20 anys. Però això rai, que no ocupa espai.

Arriba un moment a la vida (sembla una tonteria, però arriba), en què ja no necessites un escriptori. Fa anys que has deixat d'estudiar. Bé, segueixes estudiant, però el cert és que no ho fas a l'habitació. Així doncs, quin sentit té? Ocupar espai, una superfície plana per seguir acumulant coses, no interessa.

Així doncs em trobo dins un espai ampli, amb dues estanteries i un escriptori menys.

Decidir que els teus béns materials hi hagin de cabre en un cotxe és un exercici curiós de selecció de les coses que son importants i les que no.

I et sents molt bé. Molt.
Perquè tinc la teoria que quan una cosa no la utilitzes durant un any,és que realment no la necessites.

Em queda feina, encara. He descobert (cosa que ja sospitava) que tinc una tendència insconscient a comprar, rebre com a regals i acumular llibretetes que van del din-A-5 al din-A-7. Més de 20. No sé quants anys caldran per omplir-les de poemes.
Encara he de prendre una decisió al respecte. Potser les utilitzo per una performance literària, qui sap. Però 3 calaixos amb llibretes, no és normal. algú ho havia de dir. En tinc una que es pot mullar i no li passa res!!! Impressionant, en 2 paraules.

Sembla mentida que l'ordre i que estigui net un espai et faci dormir millor o estar més relaxat, però és així.
Ara toca descansar a les nits!!





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

1 comentari:

  1. Visca! És perfecte quan trobes el moment de "fer neteja" interior i exterior :) I el fet de pensar que tot el que tens hi cap dins d'un cotxe, o en 4 caixes, o que ho pots dur a sobre tu sola sense ajuda és d'una alliberació espectacular :) Felicitats per la neteja bonica!

    ResponElimina